foto: meisjes voor het schoolbord in een grid van balletjes
Leer voor je leven

Coaching voor ib'ers (nieuw)

Coaching voor ib'ers (nieuw)

Je taken en werkzaamheden als ib’er zijn divers en veelomvattend en kenmerken zich door complexiteit en diversiteit. Ze vragen om kennis van zaken, maar ook om flexibiliteit, doorzettingsvermogen en het stellen van grenzen. Bij het uitvoeren van je werk kun je soms het gevoel hebben dat je terug wordt geworpen op je eigen kracht. En misschien ervaar je ‘een eenzame positie’ te hebben. Niet alle vragen en onderwerpen kunnen eenvoudig binnen de school besproken worden. Coaching of werkbegeleiding kan je hierbij helpen.

Inhoud
Het traject begint met een intake waarin het doel van het traject en de belangrijkste gespreksonderwerpen worden bepaald. Onderwerpen kunnen zijn:

  • rol en positie binnen het team;
  • uitvoering van zorgtaken;
  • samenwerking met het team;
  • samenwerking met directie of externen.

Vervolgens worden planningsafspraken gemaakt.

Duur
In overleg en afhankelijk van de wensen en intake.

“Eric Zwartkruis is een hele fijne coach! Hij begrijpt het onderwijsveld als geen ander en is op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Als startende ib’er is hij voor mij een vraagbaak en zet hij mij, na iedere bijeenkomst, weer enorm aan het denken, zodat ik mijn IB werk ga verbeteren en dat op een manier doe die bij mij past.”

Meer weten?

Neem direct contact op.

foto: Eric Zwartkruis

Eric Zwartkruis

Docent

Het leren van de ander en mijzelf is een rode draad in mijn professionele loopbaan. In mijn werk als leerkracht basisonderwijs stond vooral het leren van de kinderen centraal. In mijn taak als remedial teacher ging het daarbij vooral om het leren bij leerlingen waarbij dat leren niet vanzelf gaat. Toen ik intern begeleider werd verschoof de aandacht meer naar het leren van mijn collega’s. De begeleiding en ondersteuning van leerkrachten heeft sindsdien een belangrijke rol gespeeld in mijn werk. Door mijn opleiding aan de HKP is mijn belangstelling voor het leren van professionals en organisaties aangewakkerd.

In mijn werk voor SONedutraining vind ik nu de ideale combinatie tussen opleiden en nascholen. Ik kan werken met individuele studenten, maar ook met complete schoolteams. Het zoeken naar oplossingen en het ontwikkelen en ontwerpen van nieuwe curriculum onderdelen en werkvormen heeft hier mijn sterke interesse. Werken op maat neemt een belangrijke plek in.

Deel deze pagina op Google Plus Deel deze pagina op LinkedIn