Werkhouding verbeteren
Hoe begeleid je als leerkracht kinderen naar een betere werkhouding? Sommige kinderen hebben hierbij meer begeleiding nodig dan andere. Wat vraagt dit van jou als leerkracht? Hoe pas je jouw onderwijsgedrag aan naar de behoefte van de individuele leerling?
In de cursus wordt aandacht besteed aan het observeren, signaleren en diagnosticeren van de werkhouding. Je leert hoe je in een gesprek met kinderen achterhaalt wat hun werkaanpak is. Daarnaast kijk je ook naar jouw eigen onderwijsgedrag. Je leert verschillende manieren om kinderen te stimuleren na de instructie ook echt aan het werk te gaan. Die strategieën kun je direct toepassen in de dagelijkse praktijk.
Voor wie?
Leerkrachten groep 1 t/m 8.
Inhoud
• inzicht in werkhoudingsproblemen;
• attributies (verklaringen of oorzaken);
• taakbeleving;
• planmatige aanpak van werkhoudingsproblemen;
• systematisch en consequent handelen.
Duur
2 dagen
23 januari en 13 maart 2019 van 15.00-21.00 uur.
Deze cursus versterkt de competenties 2 7